Serviceanmälan
Ring vår serviceanmälan när du behöver meddela oss om fel i din bostad eller i ditt bostadsområdet. Det går bra att ringa oss vardagar på telefon 0322-62 53 70 mellan kl 09.30-12.00.
Du kan också göra din serviceanmälan direkt genom att logga in på MINA SIDOR. Här får du också en bra överblick över dina serviceanmälningar och vilken status de har. Logga in på MINA SIDOR och gör din anmälan på vår hemsida här, serviceanmälan
Akuta fel
Har du akuta fel som måste åtgärdas omgående utanför vår telefontid, kontaktar du Säkerhetstjänst i Väst, telefon 0322 - 703 20, dygnet runt efter kontorstid.
Exempel på akuta fel:
- Elfel
- Vattenläckor
- Avloppsstopp
- Avsaknad av vatten
- Ej fungerande kyl och frys
- Lås
- Hiss
Störningsjour
Om du upplever störningar i ditt boende ber vi dig kontakta Vårgårda Bostäder under kontorstid, under övrig tid kontaktar du störningsjouren på telefon 0322 - 703 20. Du måste vara beredd på att behöva uppge namn, objektsnummer och telefonnummer. Uppgifterna behandlas alltid konfidentiellt mot störande part.
Låsöppning
Behöver du hjälp med låsöppningen ringer du till Säkerhetstjänst i Väst på jourtelefon 0322 - 703 20. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare.Legitimationskontroll kommer att utföras på plats. Kostnad för låsöppning bekostas av hyresgästen själv.
Felsökningsguide - fiber
Om du har problem med fiber i din lägenhet läs igenom PEMAS felsökningsguide (PDF) innan du kontaktar PEMA:s kundtjänst på 0322-200 390
Öppettider är helgfria vardagar mellan 08.00-18.00. Lunchstängt mellan 13.00-14.00
Är det fel på Telias tjänst gör du felanmälan direkt till Telia på 020 - 20 20 70.