SÅ HÄR ARBETAR VI UNDER COVID-19

Vårt dagliga arbete har påverkats mycket på grund av Covid-19. Vi försöker att göra allt vi tidigare gjort men kanske på ett annat sätt. Läs mer i nyheten hur det går till.

Då vi inte är så många i personalen är det viktigt att vi håller oss friska för att alla hyresgäster ska få den hjälp de behöver. Vi följer därför nedanstående rutiner.

 

BESÖK PÅ KONTORET
Om du behöver prata med oss vill vi att du ringer. Behöver du hämta, lämna nycklar eller skriva på kontrakt bokar vi en tid. Besöket sker i vårt stora entré med en skyddsskärm mellan besökare och personal för att minska risken för smittspridning. Självklart ska du frisk när du besöker oss. För att boka tid, ring 0322-28 58 40.

FELANMÄLAN
Har du något som inte fungerar som det ska i din lägenhet eller kanske i din utemiljö. Anmäl fel som vanligt. Vi har anpassat våra rutiner för att säkerställa att besöket i lägenheten blir så säkert som möjligt. Felanmälan når du på 0322-62 53 70.

Vi ringer alltid innan vi kommer till lägenheten för att kontrollera att du inte är sjuk. Vi upplyser om att vi allra helst vill att du går ut på din uteplats eller balkong när vi kommer till din lägenhet. Om du inte har möjlighet att gå ut vill vi att du är i ett annat rum så att vi minskar risken för kontakt.

BESIKTNINGAR
Besiktningar görs på samma sätt som vi gör felanmälningar. Besöket bokas och vi håller avstånd vid besiktning samt att vi alltid är friska.